به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 
 

اساسنامه شرکت ارتباطات سيار

 


 
خلاصه: اساسنامه شرکت ارتباطات سيار
فصل اول - كليات
 
 
ماده 1 ـ "مركز سنجش از دور ايران‌" با اصلاح اساسنامه و وظايف به‌?"شركت ارتباطات سيار"?تغيير نام مي‌يابدو در قالب شركت تابع شركت مخابرات ايران (مادرتخصصي‌) ساماندهي شده و از اين پس در اين اساسنامه شركت‌ناميده مي‌شود.
 
ماده 2 ـ اهداف شركت به شرح زير اصلاح مي‌گردد:
 
هدف از تشكيل شركت‌، مديريت‌، ساماندهي‌، ايجاد، توسعه‌، تأمين‌، نظارت‌، نگهداري و بهره‌برداري شبكه‌ارتباطات سيار و ارايه خدمات ارزش افزوده آن به منظور تحقق طرحها و برنامه‌هاي مصوب شركت مخابرات ايران(مادرتخصصي‌) مي‌باشد.
 
ماده 3 ـ مركز شركت تهران است‌.
 
ماده 4- شركت داراي شخصيت حقوقي مستقل بوده و به صورت شركت سهامي (خاص‌) اداره مي‌شود. اينشركت استقلال مالي داشته و با رعايت قوانين و مقررات مربوط تابع اين اساسنامه مي‌باشد.
 
ماده 5 ـ مدت شركت نامحدود است‌.
 
ماده 6 ـ سرمايه شركت دو هزار ميليارد ريال است كه به بيست ميليون سهم يكصد هزار ريالي با نام تقسيم شدهكه از محل اموال و داراييهاي موجود شركت مخابرات ايران تأمين و تماماً (صددرصد سهام‌) متعلق به شركت‌اخيرالذكر است‌.
تبصره - از تاريخ ابلاغ اساسنامه شركت‌، حداكثر به مدت يك سال نيروي انساني مستقر در حوزه ستادي‌شركت مخابرات ايران‌، تأسيسات‌، لوازم و تجهيزات‌، حقوق‌، مطالبات‌، ديون‌، تعهدات و اموال منقول و غيرمنقولمتعلق به شركت مذكور در حوزه مربوط به امور ارتباطات سيار به شركت منتقل مي‌شود و سازمان ثبت اسناد واملاك كشور به درخواست شركت مخابرات ايران اسناد مالكيت اراضي و املاك مورد انتقال در دفاتر مربوط را بهنام شركت اصلاح مي‌نمايد.
 

ادامه مطلب
[ یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, ] [ 22:53 ] [ محمد حاجی حسین ]

دانلود فایل ایین نامه ی انظباطی فدراسیون فوتبال مشتمل بر 44 ماده

 

 

 

 

 
 
برای دانلود روی لینک بالا کلیک نمایید.
 
 
منبع:سایت فدراسیون فوتبال

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:55 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

فصل اول ـ كليات

       
ماده1ـ در جهت تحقق اهداف مندرج در كليات آيين‌نامه تأسيس مؤسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي مصوب چهل و يكمين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دانشگاه آزاد اسلامي كه از اين پس در اين اساسنامه به اختصار « دانشگاه» ناميده مي‌شود، تأسيس مي‌گردد.
       
ماده2ـ دانشگاه يك مؤسسه آموزشي و پژوهشي با تابعيت ايراني است كه براي مدت نامحدود تأسيس مي‌گردد و مركز آن در تهران است. تغيير اين محل، با پيشنهاد هيئت مؤسس موضوع ماده 8 اين اساسنامه و تصويب وزارتين علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امكان‌پذير است.
       
ماده3ـ حدود فعاليت آموزشي و پژوهشي دانشگاه از حيث مقطع و رشته تحصيلي و از حيث ايجاد واحدهاي وابسته، به تناسب رشته با توجه به مجوز شوراهاي گسترش آموزش عالي وزارتين علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تعيين مي‌گردد.
       
ماده4ـ دانشگاه از تاريخ صدور جواز تأسيس توسط شوراهاي گسترش آموزش عالي وزارتين علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي رسميت مي‌يابد و رئيس دانشگاه نماينده قانوني دانشگاه خواهد بود.
       
ماده5 ـ دانشگاه مؤسسه‌اي است عمومي و غيردولتي و اموال آن بعنوان اموال عمومي محسوب مي‌شود. هيچ يك از اعضاي هيأت مؤسس، هيأت امناء ، مديران و ديگر اركان و مسئولين دانشگاه هيچ گونه حق مالكيت و حق انتفاع شخصي از اموال مزبور را ندارند و اموال و منافع مزبور منحصراً با رعايت مفاد اين اساسنامه و مقررات حاكم و با رعايت مصلحت دانشگاه، صرف هزينه‌ها و پيشرفت و توسعة فعاليت‌هاي دانشگاه خواهد شد.
       
ماده6 ـ دانشگاه تابع كليه ضوابط و مقررات مربوط به مؤسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و اصلاحات بعدي آن و حسب مورد مقررات وزارتين علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواهد بود.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 2:40 ] [ محمد حاجی حسین ]

فصل اول - كليات


ماده 1 ـ "مركز سنجش از دور ايران‌" با اصلاح اساسنامه و وظايف به‌?"شركت ارتباطات سيار"?تغيير نام مي‌يابدو در قالب شركت تابع شركت مخابرات ايران (مادرتخصصي‌) ساماندهي شده و از اين پس در اين اساسنامه شركت‌ناميده مي‌شود.

ماده 2 ـ اهداف شركت به شرح زير اصلاح مي‌گردد:

هدف از تشكيل شركت‌، مديريت‌، ساماندهي‌، ايجاد، توسعه‌، تأمين‌، نظارت‌، نگهداري و بهره‌برداري شبكه‌ارتباطات سيار و ارايه خدمات ارزش افزوده آن به منظور تحقق طرحها و برنامه‌هاي مصوب شركت مخابرات ايران(مادرتخصصي‌) مي‌باشد.

ماده 3 ـ مركز شركت تهران است‌.

ماده 4- شركت داراي شخصيت حقوقي مستقل بوده و به صورت شركت سهامي (خاص‌) اداره مي‌شود. اينشركت استقلال مالي داشته و با رعايت قوانين و مقررات مربوط تابع اين اساسنامه مي‌باشد.

ماده 5 ـ مدت شركت نامحدود است‌.

ماده 6 ـ سرمايه شركت دو هزار ميليارد ريال است كه به بيست ميليون سهم يكصد هزار ريالي با نام تقسيم شدهكه از محل اموال و داراييهاي موجود شركت مخابرات ايران تأمين و تماماً (صددرصد سهام‌) متعلق به شركت‌اخيرالذكر است‌.
تبصره - از تاريخ ابلاغ اساسنامه شركت‌، حداكثر به مدت يك سال نيروي انساني مستقر در حوزه ستادي‌شركت مخابرات ايران‌، تأسيسات‌، لوازم و تجهيزات‌، حقوق‌، مطالبات‌، ديون‌، تعهدات و اموال منقول و غيرمنقولمتعلق به شركت مذكور در حوزه مربوط به امور ارتباطات سيار به شركت منتقل مي‌شود و سازمان ثبت اسناد واملاك كشور به درخواست شركت مخابرات ايران اسناد مالكيت اراضي و املاك مورد انتقال در دفاتر مربوط را بهنام شركت اصلاح مي‌نمايد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 2:39 ] [ محمد حاجی حسین ]

بخش اول ـ كليات

ماده 1ـ
"شركت كارگزاري سهام عدالت (سهامي خاص)" كه در اين اساسنامه به اختصار "شركت" ناميده مي‌شود، تابعيت شركت ايراني است.

ماده 2ـ هدف شركت عبارت است از:

الف ـ گسترش مالكيت واحدهاي توليدي و خدماتي در بين اقشار كم درآمد.
ب ـ كاهش خطرات ناشي از تمركز مالكيت دولت.
ج ـ تجهيز سرمايه‌هاي كوچك و تشويق مردم به سرمايه‌گذاري.
د ـ بهبود توزيع ثروت و درآمد.

ماده 3ـ موضوع شركت به شرح زير مي‌باشد:

الف ـ دريافت و اداره هرگونه سهام و حقوق مالكانه متعلق به دولت، به منظور افزايش ثروت خانوارهاي ايراني و توسعه مشاركت عمومي از طريق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزيع سهام عدالت در اجراي وظايف شركت واسط.
ب ـ ارايه كمك و راهنمايي به شركتها از جمله شركتهاي سرمايه‌گذاري استاني به منظور پذيرش سهام آنها در بورس اوراق بهادار و نحوه عرضه سهام آنها براي فروش در بورس اوراق بهادار به منظور عرضه سهام عدالت در اين‌گونه شركتها.
ج ـ داد و ستد اوراق بهادار براي اشخاص و يا به حساب خود.
د ـ جلب و جذب مشتري براي خريد سهام و ساير اوراق بهادار با رعايت قوانين و مقررات از جمله مقررات مربوط به بورس اوراق بهادار.
هـ ـ راهنمايي شركتها در مورد نحوه افزايش سرمايه و عرضه سهام اوراق مشاركت.
و ـ انجام تحقيقات مالي و سرمايه‌گذاري و ارايه خدمات و نظرات مشورتي به سرمايه‌گذاران اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي.
ز ـ پذيره‌نويسي اوراق بهادار.
ح ـ اداره امور سرمايه‌گذاريها به نمايندگي از طرف اشخاص.
ط ـ دريافت هرگونه تسهيلات اعتباري از بانكها، شركتها و مؤسسات اعتباري داخلي و خارجي مشروط به اينكه ربوي نباشد.
ي ـ انجام امور كارگزاري (اعم از مالي و غيره) براي اشخاص حقيقي و حقوقي.
ك ـ انجام هرگونه عمليات و خدمات مالي، تسهيلات بازرگاني براي واحدهاي صنعتي و خدماتي اعم از دولتي و غيردولتي.
ل ـ انجام و ارايه هرگونه خدمات اداري و پشتيباني و ساير امور مجاز براي اشخاص حقيقي و حقوقي.
م ـ دريافت هرگونه سود و عوايد ناشي از سهامي كه به موجب قرارداد از سازمان خصوصي‌سازي خريداري نموده و پرداخت اقساط به سازمان خصوصي‌سازي از محل سود يا عوايد ناشي از آن و نگهداري ذخاير لازم به منظور افزايش سرمايه شركتهاي سرمايه‌پذير و تقسيم مانده سود به شركتهاي سرمايه‌گذاري استاني.
ن ـ انجام هرگونه فعاليت مجاز كه براي شركت مفيد و نافع و يا به طور مستقيم يا غيرمستقيم با موضوع فعاليت شركت مرتبط باشد.

ماده 4ـ شركت براي مدت نامحدود تشكيل شده است.

ماده 5ـ مركز اصلي شركت در تهران مي‌باشد. هيئت مديره شركت موظف است درصورت تغيير مركز اصلي شركت بلافاصله مراتب را به مرجع ثبت شركتها اطلاع دهد.
انتقال مركز اصلي شركت به هر نقطه‌اي در ايران و تأسيس و انحلال شعب و نمايندگيها با تصويب مجمع عمومي فوق‌العاده است.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 2:38 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

فصل اول: كليات و تعاريف

           
ماده 1ـ اصطلاحات مندرج در اين اساسنامه در معاني مشروح زير به كار مي‌روند:

الف ـ مراكز: مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي.
ب ـ سازمان: سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي.
پ ـ مدارس: مدارس غيردولتي.
ت ـ قانون: قانون تأسيس و اداره مدارس، مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتـي ـ مصوب 1387 ـ
ث ـ وزارت: وزارت آموزش و پرورش.
           
ماده 2- به منظور توسعه مشاركت مردم در آموزش و پرورش، حمايت از سرمايه‌گذاري اشخاص حقيقي و حقوقي و ايجاد زمينه‌هاي لازم جهت توسعه كمي و ارتقاي كيفي مدارس و مراكز، سازمان از انتقال كليه وظايف، امكانات و اعتبارات معاونت توسعه مشاركتهاي مردمي وزارت تشكيل مي‌شود.
           
ماده 3ـ سازمان داراي شخصيت حقوقي مستقل و وابسته به وزارت مي‌باشد.
           
ماده 4ـ وظايف و اختيارات سازمان به شرح زير تعيين مي‌شود: 

1ـ تهيه و تدوين سياست‌ها و برنامه‌هاي لازم به منظور توسعه كمي و كيفي مدارس و مراكز و ابلاغ آن به مراجع ذيربط براي اجرا.
2ـ تهيه و تنظيم ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌هاي مورد نياز مدارس و مراكز و پيگيري براي تصويب در مراجع ذيربط.
3ـ ايجاد ارتباط و همكاري با مؤسسات فرهنگي، آموزشي و پژوهشي داخل و خارج از كشور در جهت تحقق اهداف سازمان با رعايت قوانين و مقررات مربوط.
4ـ پشتيباني از اجراي برنامه‌هاي آموزشي مورد نياز نيروي انساني سازمان در سطح ستاد، استان‌ها، مناطق، مدارس و مراكز.
5 ـ طراحي نظام ارزيابي پيشرفت فعاليت‌هاي تعليم و تربيتي دانش‌آموزان مدارس و مراكز با همكاري مركز سنجش آموزش و پرورش.
6 ـ نظارت بر عملكرد واحدهاي استاني.
9ـ طراحي و اجراي سيستم ارزيابي عملكرد و رتبه‌بندي مدارس و مراكز و بكارگيري ساز و كارهاي تشويقي براي حمايت بيشتر از مدارس و مراكز مستعد.
10ـ نظارت بر رعايت صلاحيت‌هاي حرفه‌اي معلمان، مربيان، مديران و مؤسسان مدارس و مراكز از طريق گزينش وزارت و ساير مراجع ذيربط.
11ـ كمك به تجهيز و تأمين منابع صندوق حمايت از توسعه مدارس غيردولتي (موضوع ماده (13) قانون).
12ـ انجام ساير وظايفي كه به موجب قانون و مقررات به عهده معاونت توسعه مشاركتهاي مردمي وزارت آموزش و پرورش بوده است.
           
ماده5 ـ سازمان مي‌تواند با رعايت قوانين و مقررات مربوط دراستانها و شهرستانها حسب ضرورت واحد سازماني ايجاد نمايد.
تبصره ـ ساختار تشكيلاتي واحدهاي‌استاني و شهرستاني توسط‌سازمان تهيه و به‌تأييد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور مي‌رسد.
          

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 2:37 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید